Високите технологии във филма „007: Координати Скайфол“




Високите технологии във филма „007: Координати Скайфол“

PCMagazine, Брой 1
Категория: Любопитно , Технологии
Етикети:
PC MAGAZINE
9.2.2013

Високите технологии във филма „007: Координати Скайфол“

Високите технологии винаги са били неизменна част от всеки филм за Джеймс Бонд, както и колата Aston Martin, икономично облечените красавици и самият агент 007 – напрегнат, но никога объркан, разбира се. Но най-новото заглавие, в което в ролята на Агент 007 е актьорът Дейниъл Крейг – „007: Координати Скайфол“, високите технологии са издигнати на по-високо ниво. Това обаче не пречи на агента да е от класа.

Високотехнологичните играчки са в изобилие, когато Q – младият Интендант, изпраща Бонд по пътя на приключенията с ново полево оборудване, сред което е един пистолет Walther PPK с вграден биометричен код, запаметил отпечатъка на дланта на Бонд и работещ само когато лично той го държи в ръка. Както и миниатюрен радиопредавател, който служи за проследяване на местоположението на Агент 007. По време на първата си среща с Бонд Q се хвали, че „би могъл да направи по-голяма беля, както си е по пижама, с лаптоп в ръце“, отколкото тайният агент би успял да предизвика за цяла година полева работа.

Очевидно на същия принцип са работили и създателите на филма, тъй като са използвали първокласни камери, компютри и оборудване за каскадьори при създаването на 23-тия по ред филм за Джеймс Бонд „007: Координати Скайфол“. Координаторът на каскадьорите на филма – Гари Пауъл, отговори на въпроси на PC Magazine, свързани с високите технологии, използвани пред и зад камерите, с това как последните постижения на компютърната техника оформиха облика на света на Бонд и за това, какво е да работиш с някои от иконите от филмовата поредица за Агент 007.

Можете ли да ни кажете нещо за технологията, използвана в колите във филма, и за нейната роля във филма?

Едно от най-важните високотехнологични устройства, които използваме, е така нареченият „под“, който на практика стои на покрива на колата и позволява на каскадьорите да шофират, докато актьорите са в нея и играят ролите си. „Подът“ ни дава възможност да накараме колите да се движат доста по-бързо, в по-голям унисон с действието във филма. Трябва да сме сигурни, че актьорите в колата са в пълна безопасност – тяхното внимание е насочено изключително върху ролите им. Всички механизми в колата се управляват чрез безжична мрежова връзка, като се изключват стандартните механизми за управление, така че ако завъртите кормилото в неправилна посока, това няма как да се отрази на движението на колата. За нас това бе огромна помощ, защото имахме възможност да поставяме камерата на по-подходящи места, а актьорите – в по-изразителни и въздействащи екшън сцени.

Доколко важно бе във филма присъствието на високите технологии в колите – най-вече Aston Martin?

Тази кола е най-блестящото и изящно технологично чудо в историята на филмите за Джеймс Бонд. Закоравелите любители на тази филмова поредица харесват, когато колата се обърне с колелата нагоре, а колкото до новите зрители – за тях тя е нещо като въведение. Този път в нея наред с познатите неща сме внедрили нови технологии като картечници и други подобни екстри, а това е от полза за филма. Всъщност това е една от най-любимите ни сцени във филма – когато колата се обръща с колелата нагоре. Тогава филмът става „джеймсбондовски“ в пълния смисъл на думата – просто не можеш да го сбъркаш.

Откога датира идеята да вградите картечници в колата – още от началото ли на филмовата поредица за Джеймс Бонд?

Първо имахме колата. След това се запитахме: „Е, добре, какво можем да направим с нея?“. Започнахме да излагаме идеите си на масата. Всеки искаше да предложи нещо. В резултат създадохме неща, които феновете на Бонд харесват. Сега вече можем да влезем и да снимаме в колата, защото камерите са по-малки, докато преди години те бяха много големи и тогава не можехме да заснемаме сцените с диалозите в купето на колата, както правим днес. Има следящи автомобили, с които можем да снимаме Джуди Денч, докато тя е в колата. Модерната технология очевидно ни помага по най-разнообразни начини.

Откога вие самият сте фен на Джеймс Бонд?

От дълго време. Първият филм за Агент 007, който гледах, е „Диамантите са завинаги“ (1971 година). Тогава още не знаех почти нищо за филмите за Джеймс Бонд. Само си спомням, че това бе много хубав филм. Той бе човекът в капсулата, която се движи по пустинята, преследвана от други коли. Просто намерих всичко това за великолепно. Едва след „Шпионинът, който ме обикна“ (1977 г.) аз разбрах и усетих какъв е характерът на Бонд.

Предполагали ли сте, че толкова много високи технологии ще станат част от филмите за Бонд?

И не се ли изненадахте, колко много високи технологии ще успеете да внедрите? Дори в първите филми за Бонд вече имаше високи технологии. Вече имаше изображения, създадени с компютър, и те ставаха все по-добри, което ни помогна много да си свършим работа. Камерите станаха по-добри. Оборудването на каскадьорите – също.

Колите ставаха все по-добри. Когато гледаш някои от по-старите технологии във филма, си казваш: „Уау, как са успели да постигнат това без технологиите, които имаме днес?“ В известен смисъл на нас ни става все по-лесно. Но ни затрудняваше публиката, защото тя ставаше все по-умна и това ни караше да бъдем винаги една стъпка пред нея.

Как се чувствате, когато работите с толкова класически коли?

Коли Aston Martin въведохме едва в последните дватри филма. В „Квант милосърдие“ имахме седем броя съвършено нови и луксозни лимузини Aston Martin DBS, и всичките ги разбихме на парчета. Беше неописуемо прекрасно. Самата кола е герой във филма, не по-малко велик от самия Джеймс Бонд. Когато двама такива герои се съберат на едно място, филмът става наистина много специален. Защото колата не е коя да е, а Aston Martin DBS на „Златния пръст“. Тук има известна доза филмова история. Истинска гордост е такава красива кола да бъде снимана във филма.

Има ли някои конкретни технологични устройства, които използвате ежедневно?

Днес използваме много видеокамери, защото почти изцяло работим с видео – на репетициите и по принцип, защото е полезно. Всичко, което правя, заснемам на видео и после го показвам на режисьора.

В резултат той може да добие общо впечатление, как дадена сцена ще изглежда, заснета на филм, така че може да я промени, за да изглежда по-добре. Когато правим снимки за един ден, имаме ограничение за това, което трябва да заснемем, и така не пилеем време и пари. Съвременните камери са много полезни, защото качеството им е добро. Преди години заснетото видео бе зърнесто и прекъсваше. Днес един фотоапарат като Canon 5D заснема с качество като на филм, което много помага.


Съдържание: