Бърза реакция на Gigabyte със собствен модел, използващ GPU Radeon 4850




Бърза реакция на Gigabyte със собствен модел, използващ GPU Radeon 4850

PCMagazine, Брой 8
Категория: Хардуер , Графични карти
Етикети: GPU , Gigabyte , видеокарта , Radeon
Добрил Доков
11.8.2008

Бърза реакция на Gigabyte със собствен модел, използващ GPU Radeon 4850

След като наскоро ATI/AMD представи новия си графичен чип RV770 и съответните базирани на него видеокарти Radeon 4850, доста производители (начело със Sapphire) обявиха своите версии на продукта. От доста време насам Gigabyte се явява сравнително близък партньор на ATI/AMD, произвеждащ както видеокарти, така и дънни платки, съвместими със съответните процесори на AМD. В случая обаче става въпрос конкретно за видеокарта, и по-точно за модела Radeon 4850, който вече се предлага и от Gigabyte, която ни беше предоставена за тестовете от фирма „Вали Компютърс“.

Gigabyte Radeon 4850

Както се вижда още от пръв поглед, за изработката на този модел Gigabyte са се придържали доста стриктно към референтния модел, демонстриран от ATI. Както охладителят, така и разположението на самите елементи по платката е едно към едно с референтния дизайн. Това не следва да се приема като недостатък, тъй като охладителят успява да се справи отлично със задачата си, като при това нивото на шум по време на работата му не е високо.

 

В комплекта към картата получаваме ръководство за инсталацията и употребата й, диск с драйвери, кабели за свързване на телевизор към TV-Out изхода на картата, както и два преходника – DVI към D-Sub и DVI към HDMI. Освен тях получаваме също така и преходник от обикновен извод на захранването към PCI-E такъв, както и CrossFire мост. За инсталирането на картата едва ли има нужда да се отбелязва нещо по-специфично, като може би единственото по-важно е, че следва да се внимава с доста горещия радиатор. Поради спецификата на алгоритъма за управление на перката, използван от ATI, тя се върти на доста ниски обороти, вследствие на което картата се нагрява до доста високи температури. Впрочем този проблем се решава изключително лесно с промяната на стойностите на оборотите на перката в конфигурационния файл на драйверите. 

Тестовете

За тестването на видеокартата използвах следната система: дънна платка ASRock X48-TurboTwins WiFi и процесор Intel Core 2 Duo E8500@3.8 GHz. Паметта на системата е 2 GB DDR2-1066 MHz TakeMS Mach2-Series. Операционната система, която използвах, беше Windows Vista Ultimate Edition, а самите тестове бяха следните: Futuremark 3DMark 2006 и 3DMark Vantage, Crysis, World in Conflict, Bioshock, Call of Duty 4:Modern Warfare, Call of Juarez и Assassin’s Creed. За тестовете използвах последния наличен драйвър за Radeon 4850, който беше ATI Catalyst 8.7, със следните настройки от конфигурационния панел: 16х анизотропна филтрация на текстурите и максимално качество на обработката, VSync off, както и ръчно задаван антиалайсинг за съответните тестове.

При 3DMark 2006 и Vantage картата постигна съответно 11474 и 5320 точки, които са сравнително близо до тези на референтния модел, като и двата теста бяха направени при настройки по подразбиране (3DMark 2006) и Performance Set (3DMark Vantage). В Crysis използвах следните разделителни способности и настройки: 1280х1024 и 1600х1200, като и в двата режима направих тестове с включен и изключен 8х антиалайсинг. Всички настройки на качеството бяха поставени на ниво High с изключение на шейдърите, които бяха на Ultra High. Резултатите са следните: при 1280х1024 и 1600х1200 без антиалайсинг картата достигна съответно 25.33 и 20.8 кадъра в секунда. След активирането на 8х антиалайсинга кадрите спаднаха до 22.5 и 18.2, което, реално погледнато, не е твърде забележима промяна за сметка на визуалното качество, което получаваме.

Тестовете в Call of Juarez проведох при разделителна способност от 1600х1200 отново със и без антиалайсинг, този път на ниво х4. Резултатите бяха следните: при изключен антиалайсинг картата постигна 32.5 кадъра, докато след активирането му те бяха 26.5. В World in Conflict използ- ваната разделителна способност беше 1920х1080, като кадрите, постигнати от картата на Gigabyte, бяха 27 без АА и спаднаха до 19 след активирането на 4хMSAA. В Assassin’s Creed, Call of Duty 4 и Bioshock използвах една и съща разделителна способност и ниво на антиалайсинг – 1280х1024 при 8хFSАА. В първата средните кадри, които картата постигна, бяха 45; в COD4 – 56, а в Bioshock – 108.

Както се вижда от резултатите, възможностите на картата са, меко казано, впечатляващи. Като добавим и цената (която тепърва ще намалява), на която за момента се продава серията Radeon 4850, определено можем да кажем, че имаме недвусмислен победител не само като чиста производителност, но и по отношение на цената, на която я получаваме.


Съдържание: